Third wave

واژه نامه تحلیلی قهوه: موج سوم Third wave

مجله قهوه – مفهوم «موج سوم» Third wave در فرهنگ قهوه اندکی مناقشه برانگیز است – تلاش برای جمع‌بندی یک پدیده پیچیده با یک عبارت جذاب معمولاً محکوم‌به شکست است.

اصطلاح «موج سوم» توسط متخصص صنعت Trish Rothgeb ابداع شد و دیگران به‌طور گسترده‌ای آن را کشف کرده‌اند.

این اصطلاح آمریکایی محور است، اما ایده‌های اصلی این مفهوم که رویکرد تغییر در قهوه را توصیف می‌کند، می‌تواند در فرهنگ‌های سراسر جهان اعمال شود.

«اولین موج» تجاری‌سازی قهوه بود که عمدتاً توسط قهوه فوری در بازار انبوه تعریف شد.

«موج دوم» ظهور کافی‌شاپ‌هایی بود که اکنون در خیابان‌های بزرگ مانند استارباکس تسلط دارند. این پدیده در دهه 1960 در ایالات‌متحده اتفاق افتاد و نمایانگر پذیرش فرهنگ نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو ایتالیا بود که باعث ایجاد این مشاغل شد.

«موج سوم» به معنای قدردانی بالاتر از قهوه و همه چیزهایی است که این مستلزم آن است: تمرکز بر ظرافت‌های طعم، منشأ و فرآیند.

غالباً در مورد اینکه «موج چهارم» چیست یا خواهد بود صحبت می‌شود.

صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم تمام حرکات آینده در داخل قهوه تخصصی اکتشافات خاص‌تری در پارامترهای موج سوم خواهد بود.

مشکل استفاده بیش‌ازحد از هر یک از این تعاریف این است که موج سوم اکنون به‌عنوان برچسبی برای کل جنبش کافی‌شاپ مستقل عمل می‌کند.

بااین‌حال، تعداد زیادی کافی‌شاپ مستقل بر روی مفاهیم «تازه» یا صنعت گرایانه تمرکز دارند، اما درواقع درک قدردانی از قهوه را ندارند.

منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna

Third wave

The concept of the “third wave” in coffee culture is a slightly contentious one – trying to sum up a complex phenomenon with a catchall phrase is usually doomed to failure.

The term “third wave” was coined by industry expert Trish Rothgeb and has been widely explored by others.

The term is US-centric, but the main ideas behind the concept, which describe a changing approach to coffee, can be applied to cultures around the world.

The “first wave” was the commercialization of coffee, mainly defined by mass-market instant coffee.

The “second wave” was the emergence of the coffee shops that now dominate the high street, such as Starbucks.

This phenomenon occurred in the 1960s in the United States and represented the adoption of the Italian espresso-based drinks culture that drove these businesses.

The “third wave” refers to the higher culinary appreciation of coffee and all that this entails: a focus on subtleties of flavour, provenance, and process.

There is often talk of what the “fourth wave” is or will be. In all honesty, I think all future movements within speciality coffee will be more specific explorations within the parameters of the third wave.

The problem with using any of these definitions too literally is that the third wave now acts as a label for the whole of the independent coffee shop movement.

However, large numbers of independent coffee shops focus on “fresh” or artisanal concepts, but are not truly exploring the culinary appreciation of coffee.

مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.


مجله تخصصی صنعت قهوه coffee magazine

اخبار روز صنعت قهوه در مجله خبری قهوه coffee news

آشنایی با انواع قهوه و ویژگی های قهوه types of coffee

آشنایی با تاریخچه قهوه history of coffee

آشنایی با تولید قهوه و روش های برشته کاری قهوه coffee roasting

آشنایی با برندهای قهوه coffee brands

آشنایی با خواص قهوه و فواید آن properties of coffee

آشنایی با روش های دم آوری قهوه coffee brewing

آشنایی با کافه های مطرح دنیا the cafe

آشنایی با اصطلاحات قهوه در دانشنامه تصویری قهوه picture coffee dictionary

آشنایی با آموزش تصویری دم آوری قهوه در مجله تصویری قهوه

آشنایی با واژگان قهوه در واژه نامه تحلیلی قهوه coffee dictionary

آشنایی با طرز تهیه و دستورالعمل انواع غذا با استفاده از قهوه در بخش آشپزی قهوه cooking with coffee

آشنایی با انواع تجهیزات صنعت قهوه و دم آوری coffee accessories

آشنایی با درجات آسیاب قهوه متناسب با انواع روش های دم آوری coffee grinder

باریستای خود باشید! آشنایی و طرز تهیه انواع نوشیدنی قهوه در منزل barista

مطالب و فیلم های آموزشی ما را در کانال تلگرام مجله تخصصی صنعت قهوه مشاهده کنید

آشنایی با مراحل رست قهوه یا برشته کاری قهوه در مجله قهوه rosting coffee

آشنایی با انواع قهوه های ترکیبی blending coffee

آشنایی با بهترین و مرغوب ترین قهوه های جهان best coffee

با ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز همراه باشید

آشنایی با انواع قهوه های تک خاستگاه (سینگل اورجین) single-origin coffee

آشنایی با انواع قهوه عربیکا arabica coffee

آشنایی با انواع قهوه روبوستا robusta coffee

آشنایی با قهوه سبز لاغری و خواص مفید آن green coffee

آشنایی با خواص و فراید قهوه و سلامتی properties coffee

کافئین در قهوه و خواص آن برای بدن انسان caffeine

آشنایی با قهوه اسپرسو و نوشیدنی های بر پایه اسپرسو espresso coffee

آشنایی با قهوه ترک turkish coffee

آشنایی با قهوه فرانسه و دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس french press

آشنایی با دستگاه قهوه ساز اروپرس aeropress

آشنایی با دستگاه قهوه ساز V60 و قهوه دمی V60

آشنایی با دستگاه قهوه ساز سایفون و قهوه های موج سوم siphon coffee

آشنایی با قهوه کلد برو یا قهوه سرد دم cold brew coffee

آشنایی با دستگاه قهوه ساز کمکس chemex

آشنایی با دستگاه قهوه ساز موکاپات moka pot

آشنایی با قهوه بلومانتین جامائیکا و ویژگی های آن blue mauntain coffee

jamaica coffee

آشنایی با قهوه اتیوپی یورگاچف (قهوه یرگاچف) و ویژگی های آن yirgacheffe coffee

ethiopia coffee

آشنایی با قهوه گیشا پاناما و ویژگی های آن geisha coffee

آشنایی با قهوه بوربون و ویژگی های آن bourbon coffee

همچنین ببینید

Limu

واژه نامه تحلیلی قهوه: قهوه لیمو اتیوپی Limu

مجله قهوه – قهوه عربیکا اتیوپی لیمو (Limu) یک قهوه اتیوپی فرآوری شده مرطوب (شسته) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *