خریداران قهوه

بررسی پرداخت هزینه‌های بالا در میان خریداران قهوه -1

مجله قهوه – رفتار خرید در بازارهای مختلف قهوه در سراسر جهان متفاوت است. خریداران قهوه از هر کشور در هنگام تهیه قهوه به یک سری عوامل توجه می‌کنند تا مطمئن شوند که می‌توانند خواسته‌های مشتریان خود را برآورده کنند.

قابل درک است که یکی از مهم‌ترین عوامل در این میان قیمت است. برخی از بازارها به‌طور طبیعی نسبت به باقی بازارها حساسیت بیشتری نسبت به قیمت‌ها دارند.

بااین‌حال، در حراج‌های قهوه، گاهی اوقات شاهد پدیده‌ای هستیم که به‌عنوان «حق بیمه» شناخته می‌شود.

حق بیمه (به‌عنوان‌مثال با حق بیمه پرداختی برای قهوه ارگانیک یا Fairtrade اشتباه گرفته نشود) عملیاتی است که با استفاده از نادر بودن قهوه، انحصار و کیفیت برتر باعث افزایش جذابیت و قیمت برند می‌شود که اغلب به یک سطح نجومی می‌رسد.

وقتی در حراجی‌ها و مسابقات برای قیمت‌های قهوه باکیفیت فوق‌العاده بالا، قیمت‌های رکوردشکنی پرداخت می‌شود، اغلب خرید کنندگان روس یا خریداران آسیای شرقی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، من با مدیران دو رستری از شرق آسیا صحبت کردم تا در مورد این پدیده و تأثیر آن بر زنجیره تأمین جهانی قهوه بیشتر بدانیم.

حق بیمه و کافی‌شاپ در آسیای شرقی

حق بیمه فرآیند استفاده از انحصار، نادر بودن و کیفیت برتر برای افزایش جذابیت و قیمت نام تجاری برای محصولاتی است که در غیر این صورت ارزان‌تر هستند.

این احساس ارزش بیشتری برای خریدار ایجاد می‌کند و درنهایت آن‌ها را وادار به پرداخت قیمت‌های بالاتر می‌کند.

در بخش قهوه، این امر به‌طور فزاینده‌ای در بین خریداران قهوه باکیفیت بالا از شرق آسیا مشهود است.

به‌عنوان‌مثال، در سال 2018، جمعی از خریداران آسیای شرقی رکورد جهانی 803 دلار آمریکا برای هر پوند را در حراج بهترین قهوه پاناما برای نوعی از قهوه گیشا Elida Geisha ثبت کردند.

دو سال بعد، شرکت‌های قهوه آسیای شرقی در بالاترین پیشنهاد قیمت CoE قرار گرفتند، درحالی‌که در همان سال در بهترین‌های پاناما در سال 2020، بیشتر قهوه‌ها با بیشترین قیمت توسط شرکت‌های قهوه آسیای شرقی خریداری شدند.

در تمام این مسابقات، این تعداد بسیار گران‌قیمت نه‌تنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند، بلکه ازنظر عرضه نیز محدود بودند. علاوه بر این، در طول سال‌ها، اندازه‌های زیادی از CoE کاهش‌یافته است، درحالی‌که قیمت‌ها فقط افزایش‌یافته و این اثر را بیشتر می‌کند.

قیمت‌های نجومی در میان خریداران قهوه

بنابراین، این سؤال باقی می‌ماند: چرا خریداران آسیای شرقی این قیمت‌های نجومی را برای قهوه پرداخت می‌کنند؟

در سراسر منطقه، به‌ویژه در کشورهای قدرتمند اقتصادی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی، از محصولات باکیفیت بالا به‌عنوان بخشی از تجربه گسترده‌ای از مصرف – در قهوه و سایر مناطق – رویه مشترک فرهنگی وجود دارد.

به‌عنوان‌مثال نوشیدن چای. برخلاف قهوه، چای در درجه‌های مختلف تولید می‌شود که این‌یک بازار تقسیم‌شده ایجاد می‌کند، جایی که خریداران در هر بخش حاضر به پرداخت قیمت مشخصی هستند. با افزایش قیمت، حجم خریداران در آن بخش کاهش می‌یابد.

جین گو خریدار قهوه سبز Gee Coffee Roasters در شنژن چین می‌گوید:

«ازنظر تاریخی، در چین، مردم عادت داشتند که حق بیمه بسیار زیادی را برای چای و حتی شراب بپردازند.»

این روند متعاقباً به سمت مصرف قهوه گسترش‌یافته است که در سال‌های اخیر در شرق آسیا رواج بیشتری پیداکرده است.

جین می‌افزاید: «به‌طور طبیعی، مردم تمایل بیشتری به پرداخت هزینه بسیار بالا برای محصولات قهوه باکیفیت بالا و کمیاب دارند.»

چرا بازارهای شرق آسیا اغلب این قهوه‌های حراج فوق‌العاده گران‌قیمت را خریداری می‌کنند؟

مدت‌هاست که حراج‌ها مکان‌هایی بوده‌اند که خریداران می‌توانند قهوه سبز باکیفیت بالا را با قیمت‌های عالی دریافت کنند؛

اما چه چیزی باعث این رفتار خرید می‌شود؟

خوب، اول، به یاد داشته باشید که این خریداران قهوه مشتری‌های خاص خود را دارند.

جین می‌گوید: «در برخی از کشورهای شرق آسیا، تعداد زیادی از افراد طبقه ​​رو به بالا ​​که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای محصولات واقعاً کمیاب هستند، وجود دارد.»

امکان نوشیدن یکی از نادرترین و گرانترین قهوه‌های جهان جذابیت خاصی برای یک جمعیت خاص دارد؛

بنابراین، برای رستری‌هایی که قهوه‌های بسیار گران‌قیمت خریداری می‌کنند، معمولاً فقط مسئله این است که مشتریان شما چه می‌خواهند.

این تقاضا در بازارهایی مانند چین نیز در حال افزایش است.

موسسه‌ای تحقیقاتی در آمریكا و چین می‌گوید كه ظهور قهوه در چین «از نفوذ شدید غرب» برخوردار است.

تا همین اواخر، قهوه در این کشور به‌عنوان «منحصربه‌فرد» غرب تصور می‌شد و امروز «به‌عنوان نمایشگاهی از وضعیت اجتماعی و جهان‌وطنی» عمل می‌کند.

یک پدیده بازاریابی

Kentaro Maruyama رئیس و مدیرعامل شرکت Maruyama Coffee در ژاپن و یک خریدار منظم CoE می‌گوید این نوع رفتارها در ژاپن غیرعادی نیست.

کنتارو می‌گوید: «برای اکثر فرهنگ‌های آسیای شرقی، این ذهنیت وجود دارد که هرچه بیشتر بپردازید، کیفیت بالاتری نیز باید داشته باشد.»

در پایان این پدیده به یک تلاش بازاریابی تبدیل می‌شود، زیرا مصرف‌کنندگان آنچه را که محبوب و نادر است تقاضا می‌کنند.

درحالی‌که خریداران این خواسته‌های مصرف‌کننده را می‌بینند، Kentaro تأکید می‌کند که این طرز فکر خرید قهوه‌های بسیار گران‌قیمت و فروش آن‌ها به مشتریان همیشه سودآور نیست.

وی توضیح می‌دهد: «قهوه‌هایی که ما در حراجی‌ها خریداری می‌کنیم بسیار باکیفیت هستند،

اما ما هنوز هم باید بخشی از کار خود را انجام دهیم تا این قهوه‌ها برای مصرف‌کنندگان ارزش داشته باشند.»

«ما هنوز باید با آموزش مصرف‌کنندگان؛ بازار را متقاعد کنیم که این قهوه‌ها ارزش هر پوند را دارند.»

 


منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.


مجله تخصصی صنعت قهوه coffee magazine

اخبار روز صنعت قهوه در مجله خبری قهوه coffee news

آشنایی با انواع قهوه و ویژگی های قهوه types of coffee

آشنایی با تاریخچه قهوه history of coffee

آشنایی با تولید قهوه و روش های برشته کاری قهوه coffee roasting

آشنایی با برندهای قهوه coffee brands

آشنایی با خواص قهوه و فواید آن properties of coffee

آشنایی با روش های دم آوری قهوه coffee brewing

آشنایی با کافه های مطرح دنیا the cafe

آشنایی با اصطلاحات قهوه در دانشنامه تصویری قهوه picture coffee dictionary

آشنایی با آموزش تصویری دم آوری قهوه در مجله تصویری قهوه

آشنایی با واژگان قهوه در واژه نامه تحلیلی قهوه coffee dictionary

آشنایی با طرز تهیه و دستورالعمل انواع غذا با استفاده از قهوه در بخش آشپزی قهوه cooking with coffee

آشنایی با انواع تجهیزات صنعت قهوه و دم آوری coffee accessories

آشنایی با درجات آسیاب قهوه متناسب با انواع روش های دم آوری coffee grinder

باریستای خود باشید! آشنایی و طرز تهیه انواع نوشیدنی قهوه در منزل barista

مطالب و فیلم های آموزشی ما را در کانال تلگرام مجله تخصصی صنعت قهوه مشاهده کنید

آشنایی با مراحل رست قهوه یا برشته کاری قهوه در مجله قهوه rosting coffee

آشنایی با انواع قهوه های ترکیبی blending coffee

آشنایی با بهترین و مرغوب ترین قهوه های جهان best coffee

با ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز همراه باشید

آشنایی با انواع قهوه های تک خاستگاه (سینگل اورجین) single-origin coffee

آشنایی با انواع قهوه عربیکا arabica coffee

آشنایی با انواع قهوه روبوستا robusta coffee

آشنایی با قهوه سبز لاغری و خواص مفید آن green coffee

آشنایی با خواص و فراید قهوه و سلامتی properties coffee

کافئین در قهوه و خواص آن برای بدن انسان caffeine

آشنایی با قهوه اسپرسو و نوشیدنی های بر پایه اسپرسو espresso coffee

آشنایی با قهوه ترک turkish coffee

آشنایی با قهوه فرانسه و دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس french press

آشنایی با دستگاه قهوه ساز اروپرس aeropress

آشنایی با دستگاه قهوه ساز V60 و قهوه دمی V60

آشنایی با دستگاه قهوه ساز سایفون و قهوه های موج سوم siphon coffee

آشنایی با قهوه کلد برو یا قهوه سرد دم cold brew coffee

آشنایی با دستگاه قهوه ساز کمکس chemex

آشنایی با دستگاه قهوه ساز موکاپات moka pot

آشنایی با قهوه بلومانتین جامائیکا و ویژگی های آن blue mauntain coffee

jamaica coffee

آشنایی با قهوه اتیوپی یورگاچف (قهوه یرگاچف) و ویژگی های آن yirgacheffe coffee

ethiopia coffee

آشنایی با قهوه گیشا پاناما و ویژگی های آن geisha coffee

آشنایی با قهوه بوربون و ویژگی های آن bourbon coffee

همچنین ببینید

زیمبابوه

روند تولید قهوه در زیمبابوه – 2

مجله قهوه – در اوایل دهه 1990، زیمبابوه یک تولیدکننده شناخته‌شده قهوه به شمار می‌رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *