مجله قهوه – نوشیدنی های قهوه مبتنی بر شیر آماده نوشیدن (RTD) اندکی پس از ایجاد Frappuccino استارباکس در سال 1995 وارد بازار شدند.
با این وجود ، در چند سال گذشته ، به لطف رشد چشمگیر در بخش گسترده تر RTD ، آنها به طرز باورنکردنی محبوب شده اند محبوب.
بازار نیز هیچ نشانه ای از کندی این روند را نشان نمی دهد.
شرکت های بیشتری در حال ارایه نوشیدنی های قهوه مبتنی بر شیر RTD هستند و کیفیت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی قهوه RTD تا سال 2027 42.36 میلیارد دلار آمریکا ارزش داشته باشد
که با بسته شدن کافی شاپ در طی Covid-19 بیشتر به آن دامن می زند.
این روند چند سوال را ایجاد می کند. چرا بازار در این مدت کوتاه به این سرعت رشد کرده است؟
چرا این محصولات در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند؟
و بعد چه اتفاقی می افتد؟
من برای برررسی این بازار محبوب و نوظهور با سه متخصص قهوه صحبت کردم که در ادامه با هم می خوانیم:
قهوه مبتنی بر شیر : تاریخچه
این مفهوم به Frappuccino استارباکس ، یک نوشیدنی قهوه یخ زده مخلوط شده باز می گردد که برای اولین بار در سال 1993 آزمایش شد.
جورج هاول ، بنیانگذار اتصال قهوه (خریداری شده توسط استارباکس در سال 1994 به مبلغ 23 میلیون دلار) ، با مدیر بازاریابی خود اندرو فرانک برای توسعه این نوشیدنی همکاری کرد.
استارباکس Frappuccino را در سال 1995 راه اندازی کرد و تا سال 1996 ، این برند تنها بیش از 52 میلیون دلار در سال فقط از طریق این نوشیدنی فروش داشت.
به دنبال این موفقیت ، استارباکس با غول غذا و نوشیدنی PepsiCo همکاری کرد تا یک RTD Frappuccino ایجاد کند
تا در فروشگاه های سراسر ایالات متحده فروخته شود.
انقلاب RTD Frappuccino
این نوشیدنی حاوی قهوه استارباکس دم کرده ، شیر کم چرب ، شکر و مواد غلیظ کننده بود.
تاسیس RTD Frappuccino انقلابی بود و این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرد
تا از قوام یک نوشیدنی اصلی استارباکس به روشی فوق العاده راحت لذت ببرند.
با گذشت زمان ، شرکت های دیگر تولید کننده نوشیدنی خیلی زود از این الگو پیروی کردند و وارد بازار شدند.
در اروپا ، ایلی كافه با كوكاكولا برای ورود به بازار RTD انگلستان در سال 2007 مشاركت كرد.
شرکت مواد غذایی مارس دو نوشیدنی قهوه با مارک Galaxy پنج سال بعد در انگلستان منتشر کرد
و نوشیدنی های Jimmy’s Iced Coffee RTD از سال 2011 در بازار انگلستان ورود کردند.
با این وجود ، چند سال دیگر طول می کشد تا بازار شیر و قهوه RTD به طور کامل توجه بخش قهوه وسیع تر – از جمله قهوه های خاص – را به خود جلب کند.
محبوبیت قهوه مبتنی بر شیر از کجا آمد؟
در سال 2019 ، بازار جهانی قهوه RTD 22.44 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شده بود.
تقاضای مصرف کننده برای محصولات RTD به طور گسترده توسط افراد 18 تا 39 ساله انجام می شود.
اما در مورد قهوه و نوشیدنی های شیر RTD چه چیزی جذاب است ، به ویژه در میان هزاره ها؟
Kieran Power طعم دهنده و نوآور قهوه در برچسب خصوصی قهوه گوشت خوار Lincoln & York می گوید که چرا مصرف طی این سالها رشد کرده است.
کایران می گوید: «در حالی که دم کرده سرد هنوز هم برای نفوذ به بازار اصلی کار زیادی دارد ، کنسرو لاته تجربه ای نزدیک به نوشیدنی های حاوی اسپرسوی شیری را که در کافی شاپ های مورد علاقه خود پیدا می کنند ، ارائه می دهد.»
این تجربه «کافه مانند»، همراه با راحتی خرید محصول در یک فروشگاه مواد غذایی ، فکر برخی از مصرف کنندگان در مورد قهوه را تغییر داده است.
دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه و انتظار برای باریستا نیست. آنها می توانند یک قهوه شیرین از قفسه های سوپرمارکت تهیه کنند.
میزان فروش قهوه مبتنی بر شیر
متیو سوونسون مدیر قهوه در نستله آمریکا و مربی Q-Arabica می گوید:
«این واقعاً به مصرف کننده این امکان را می دهد تا تجربه کافی شاپ مورد علاقه خود را در حین حرکت یا از یخچال در خانه به بهترین شکل تکرار کند.»
این نوشیدنی ها ، به طور قابل توجهی ، در تابستان محبوبیت بیشتری دارند.
تحقیقات انجام شده توسط آلگرا نشان داد که سالانه 170 میلیون نوشیدنی سرد قهوه در کافی شاپ های انگلیس مصرف می شود.
حدود 66٪ از افراد در نظرسنجی به طور انحصاری این نوشیدنی ها را در ماه های تابستان خریداری کرده اند.
با تعطیل شدن کافی شاپ های جهانی به دلیل Covid-19 ، قهوه RTD همچنین فضای مطلوبی را در بازار ایجاد می کند تا مشاغل موجود در قهوه سازگار شوند.
منبع: perfect daily grind
تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری
مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.