مجله قهوه – در چند سال گذشته، بسته بندی قهوه به یکی از موضوعات موردتوجه رسترها و مصرفکنندگان تبدیل شده است.
هرروز که میگذرد، بخش قهوه بیشتر و بیشتر به تأثیرات بستهبندی محیطی توجه میکند. فراتر از آن، ظهور گزینههای ابتکاری طراحی نشان میدهد که رستریها همیشه به دنبال راههای جدید برای تمایز خود در یک بازار کاملاً رقابتی هستند.
برای درک برخی از مهمترین الگوهای ظهور در بستهبندی قهوه، من با مارک ژو و کورینا یه از قهوه MTPak صحبت کردم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روندها ادامه بخش دوم این مطلب را بخوانید.
بسته بندی قهوه ؛ مات یا براق؟
رنگها و پوششهای براق یک عنصر اصلی در بخش بستهبندی است. آنها اغلب از رنگهای روشن و پر جنبوجوش برای جلبتوجه مشتری استفاده میکنند. به همین ترتیب، آنها مدتی بخشی اساسی در بخش تخصصی قهوه بودهاند.
باوجوداین، در سالهای اخیر، مارکهای خاص قهوه بیشتر به سمت استفاده از پوششهای مات رفتهاند. به گفته کورینا، این فقط به دلیل جذابیت بصری غیرمعمول و چشمگیر رنگهای مات نیست.
او میگوید مصرفکنندگان درواقع ارتباط کاملاً متفاوتی با بستهبندی مات دارند. پوششهای مات رنگها را «نرم» میکند و نور به روشی منحصربهفرد از آنها باز میگردد. به همین ترتیب، مغز ناخودآگاه آنها را با ایده سطح صاف یا مخملی مرتبط میکند که جذابتر به نظر میرسد.
بااینحال انجمنها در اینجا متوقف نمیشوند. طبق مطالعهای توسط Eva Marckhgott و Bernadette Kamleitner، «غذا در بستهبندی مات میتواند طبیعیتر باشد.»
تعداد بیشتری از رستریها وجود دارند که بیش از هر زمان دیگری به دنبال استفاده از تقاضای دائمی مصرفکننده برای قهوه پایدار هستند. استفاده از بستهبندی مات میتواند تعهد خود را به شیوههای مسئولانه تهیه منبع به روشی کاملاً جدید منتقل کند.
بسته بندی قهوه مات
مطالعه دیگری که توسط Nayar و Oren انجامشده است نشان میدهد که ارتباط بین سطوح مات و «طبیعی بودن» به دلیل معمولی بودن بافت برای مواد آلی است.
در مقایسه، بستهبندیهای براق و رنگهای روشن در مواد مصنوعی، مانند پلاستیک، شیوع بیشتری دارند.
ماركگوت و كاملیتنر اضافه كردند:
«هنگامیکه بستهبندی مات تصور از طبیعی بودن محصول را افزایش میدهد، مصرفکنندگان همچنین انتظار دارند كه این محصول خوشمزهتر باشد و احتمال خرید آن بیشتر است.»
در قهوههای مخصوص، بستهبندی مات بهطور فزایندهای در بین کبابهایی که قهوه ارگانیک تهیه میکنند محبوبیت پیداکرده است.
این همچنین برای کسانی که میخواهند تعهد خود را در مورد پایداری محیطزیست بیان کنند، یک انتخاب معمول است.
کورینا میافزاید: «هنگام ایستادن در مقابل ردیف کیسههای قهوه بوداده، مصرفکنندگان قهوه که ازنظر محیطزیست آگاه هستند،
فوراً به سمت کیسههای کاغذی کرافت، یا سایر مواد، رنگها و پوششهایی که اغلب با سازگاری با محیطزیست مرتبط هستند، جذب میشوند.»
بااینحال، اگر میخواهید از پوششهای مات در بستهبندیهای قهوه خود استفاده کنید، باید بیشتر مراقبت کنید تا مطمئن شوید که مواد خیلی نرم به نظر نمیرسند.
اگر چنین کاری انجام دهید، مصرفکنندگان میتوانند ناخودآگاه آن را کسلکننده تصور کنند.
بسته بندی قهوه باکیفیت
بسته بندی قهوه باکیفیت نقش مهمی را در بخش قهوه در طول سال 2020 ایفا میکند.
این اجازه میدهد تا رستریها قهوه را به روشی ایمن، قابلاعتماد و بهداشتی تحویل دهند، بدون اینکه هرگز کیفیت را تحت تأثیر قرار دهند.
مارک میگوید که فکر میکند این روندها در طول سال 2021 ادامه داشته باشد.
او توضیح میدهد که تقاضای بیشتر برای بستهبندی انعطافپذیر، تحقیقات در مورد راهحلهای پایدار را که باعث ماندگاری طولانیتر میشوند، تسریع کرده است.
درنهایت، حفظ این روندها و عمل به آنها میتواند به شما کمک کند تا خود را از رقابت جدا کنید.
باگذشت هرروز، قهوههای ویژه در حال تبدیلشدن به یک بازار رقابتیتر برای رستریها هستند.
با تمایز بستهبندی خود، میتوانید اطمینان حاصل کنید که در قفسه خودنمایی میکند و باعث جلبتوجه مصرفکنندگان میشود.
منبع: perfect daily grind
تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری
مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.