تجربه شخصی

تجربه شخصی در بخش قهوه آنلاین – 2

مجله قهوه – ما در یک اقتصاد تجربی زندگی می‌کنیم. امروزه، تجربه مصرف‌کننده بیشتر از هر زمان دیگری در بخش مهمان‌نوازی و اوقات فراغت خلاصه می‌شود. این بدان معنی است که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، تجربه شخصی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بااین‌حال، بیشتر مشاغل قهوه در سراسر جهان به تجارت الکترونیکی به‌عنوان راهی برای افزایش فروش روی آورده‌اند؛ به‌ویژه در زمان همه‌گیری Covid-19. بین اشتراک‌های قهوه بو داده، گزینه‌های خرید آنلاین و بازارهای قهوه، مدل‌های فروش دیجیتال در سراسر بخش قهوه، انتخاب بیشتری نسبت به هر زمان دیگری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

اما درحالی‌که انتخاب وجود دارد، چگونه می‌توانید یک احساس شخصی به تجربه قهوه آنلاین یک مشتری اضافه کنید؟ چگونه «تجربه خاص قهوه» را برای مصرف‌کننده به ارمغان آوریم؟ چگونه مطمئن می‌شوید که آن‌ها مدام بازمی‌گردند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی سفارشی کردن و شخصی‌سازی فرآورده‌های فروش قهوه به‌صورت آنلاین، من با ویل کوربی از قهوه Pact و Andrew East از قهوه UniQorn صحبت کردم که در ادامه بخش دوم آن را می‌خوانید:

 

چگونه تجربه شخصی را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهیم؟

حتی اگر شما به‌اندازه دلخواه مشتری در بستر خرید خود انتخاب کنید، اما برای بسیاری، این تجربه «شخصی» نیست.

بنابراین، چگونه لمس شخصی را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهید؟ این سؤال به‌ویژه درزمانی مهم است که هزاران کافه و قهوه‌خانه در سراسر دنیا درهای خود را بسته‌اند یا با ظرفیت کمتری شروع به کار کرده‌اند.

ویل به من می‌گوید که بازآفرینی آن تجربه فوق‌العاده مهم است. «این مربوط به استفاده آنلاین از آن تجربه شخصی است … عملکرد یک بستر آنلاین مبتنی بر کاربر قسمت اساسی ایجاد یک تجربه شخصی است.»

گرچه به نظر می‌رسد این مسئله به‌ویژه در زمان شیوع Covid-19 یک نکته مهم باشد، اما تا سال 2021 و بعدازآن همچنان یک سؤال مهم خواهد بود. ارزش بازار تجارت الکترونیک جهانی فقط در سال 2019 با سرعتی خیره‌کننده 20٪ افزایش یافت. داشتن حضور آنلاین دیگر نه‌تنها یک گزینه؛ بلکه برای مارک‌هایی که می‌خواهند مرتبط باقی بمانند، یک الزام است.

 

قهوه‌ها و محصولات جدید را پیشنهاد دهید

یک راه‌حل استفاده از داده‌ها برای هدایت مشتریان، توصیه‌ها و پیشنهاد محصولات جدید است. ویل می‌گوید: «ما بستری ایجاد کرده‌ایم که مشتری می‌تواند از طریق سفارش‌های خود به ما بگوید که مثلاً آیا از یک قهوه کنیا لذت می‌برد؟»

«با دانستن این موضوع، می‌توانیم به سراغ آن‌ها برویم و بگوییم: ما می‌دانیم که از این قهوه کنیا لذت می‌بردی. ما فکر می‌کنیم ممکن است از این اتیوپی لذت ببرید، زیرا دارای مشخصات طعمی مشابه است.»

البته، در مورد چگونگی توصیه‌های شخصی که بر اساس داده‌ها و آمارها هدایت می‌شوند، می‌توان نقطه مقابل نیز ارائه داد – اما مطمئناً این یک شروع است.

 

با استفاده از سیستم‌عامل خود جلو بروید

شرکت‌های بیشتری ترجیح داده‌اند از آزمون‌های کوتاه یا پرسشنامه برای جلب نظر مشتریان خود و ارائه تجربه شخصی قهوه استفاده کنند. اندرو می‌گوید: «در UniQorn ما یک مسابقه کوتاه عمدی ایجاد کرده‌ایم که به ما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بشناسیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهیم.»

طول این‌ها متفاوت خواهد بود، اما به‌طورکلی با همان نتیجه به پایان می‌رسند: یک کیسه قهوه که انتخاب‌شده است، بر اساس پاسخ‌های شما و تعدادی دیگر از معیارهای مختلف. اینکه چقدر این مورد شخصی باشد، به سایت موردنظر بستگی دارد.

این نوع تعامل دلیل دیگری برای ادامه بازگشت به مشتریان می‌دهد و درعین‌حال، اطلاعات بیشتری در مورد خواسته مشتریانشان به مشاغل قهوه می‌دهد. درنتیجه، رستری‌ها به‌جای اینکه فقط محصولات مبتنی بر یک فصل یا یک روند را ارائه دهند، می‌توانند با توصیه‌های معنی‌دار و تحصیل‌کرده به مشتری‌های فردی برسند.

بیماری همه‌گیر Covid-19 رابطه بخش قهوه را با سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیکی تغییر داد و با موفقیت مداوم اشتراک‌های قهوه، به نظر می‌رسد که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شکی نیست که تجارت الکترونیکی فرصت‌های جدیدی را برای دستیابی به مشتریان بالقوه به مشاغل قهوه می‌دهد. بعلاوه، با استفاده از اهرم انتخاب مشتری، آن‌ها بیش از هر زمان دیگری قادر به کنترل مصرف‌کننده هستند.

بااین‌حال، آیا این برای ایجاد یک تجربه کاملاً شخصی این عوامل کافی خواهد بود؟ درنهایت، باید منتظر ماند.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.


مجله تخصصی صنعت قهوه coffee magazine

اخبار روز صنعت قهوه در مجله خبری قهوه coffee news

آشنایی با انواع قهوه و ویژگی های قهوه types of coffee

آشنایی با تاریخچه قهوه history of coffee

آشنایی با تولید قهوه و روش های برشته کاری قهوه coffee roasting

آشنایی با برندهای قهوه coffee brands

آشنایی با خواص قهوه و فواید آن properties of coffee

آشنایی با روش های دم آوری قهوه coffee brewing

آشنایی با کافه های مطرح دنیا the cafe

آشنایی با اصطلاحات قهوه در دانشنامه تصویری قهوه picture coffee dictionary

آشنایی با آموزش تصویری دم آوری قهوه در مجله تصویری قهوه

آشنایی با واژگان قهوه در واژه نامه تحلیلی قهوه coffee dictionary

آشنایی با طرز تهیه و دستورالعمل انواع غذا با استفاده از قهوه در بخش آشپزی قهوه cooking with coffee

آشنایی با انواع تجهیزات صنعت قهوه و دم آوری coffee accessories

آشنایی با درجات آسیاب قهوه متناسب با انواع روش های دم آوری coffee grinder

باریستای خود باشید! آشنایی و طرز تهیه انواع نوشیدنی قهوه در منزل barista

مطالب و فیلم های آموزشی ما را در کانال تلگرام مجله تخصصی صنعت قهوه مشاهده کنید

آشنایی با مراحل رست قهوه یا برشته کاری قهوه در مجله قهوه rosting coffee

آشنایی با انواع قهوه های ترکیبی blending coffee

آشنایی با بهترین و مرغوب ترین قهوه های جهان best coffee

با ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز همراه باشید

آشنایی با انواع قهوه های تک خاستگاه (سینگل اورجین) single-origin coffee

آشنایی با انواع قهوه عربیکا arabica coffee

آشنایی با انواع قهوه روبوستا robusta coffee

آشنایی با قهوه سبز لاغری و خواص مفید آن green coffee

آشنایی با خواص و فراید قهوه و سلامتی properties coffee

کافئین در قهوه و خواص آن برای بدن انسان caffeine

آشنایی با قهوه اسپرسو و نوشیدنی های بر پایه اسپرسو espresso coffee

آشنایی با قهوه ترک turkish coffee

آشنایی با قهوه فرانسه و دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس french press

آشنایی با دستگاه قهوه ساز اروپرس aeropress

آشنایی با دستگاه قهوه ساز V60 و قهوه دمی V60

آشنایی با دستگاه قهوه ساز سایفون و قهوه های موج سوم siphon coffee

آشنایی با قهوه کلد برو یا قهوه سرد دم cold brew coffee

آشنایی با دستگاه قهوه ساز کمکس chemex

آشنایی با دستگاه قهوه ساز موکاپات moka pot

آشنایی با قهوه بلومانتین جامائیکا و ویژگی های آن blue mauntain coffee

jamaica coffee

آشنایی با قهوه اتیوپی یورگاچف (قهوه یرگاچف) و ویژگی های آن yirgacheffe coffee

ethiopia coffee

آشنایی با قهوه گیشا پاناما و ویژگی های آن geisha coffee

آشنایی با قهوه بوربون و ویژگی های آن bourbon coffee

همچنین ببینید

گواهینامه قهوه

آشنایی با انواع گواهینامه قهوه –3

مجله قهوه – طی چند قرن اخیر قهوه به یک همراه همیشگی در سراسر کره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *