اثرات بیماری همه‌گیر

بررسی اثرات بیماری همه‌گیر COVID-19

مجله قهوه – بر اساس نظرسنجی که اخیراً از سوی قهوه کاراولا صورت گرفته است نشان می‌دهد که رسترهای قهوه از هر شکل و اندازه، به دلیل ادامه اثرات بیماری همه‌گیر COVID-19، در عملیات تجاری خود دچار فشارهای مضاعفی شده‌اند.

به‌طورکلی، نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که همه‌گیری تأثیر مستقیم بر روی برشته کاری‌های آمریکای شمالی گذاشته است.

این اطلاعات بدبینانه‌ترین چشم‌انداز را به جلو نشان می‌دهد.

به‌اندازه کافی جالب‌توجه است که ایالات‌متحده همچنان ازنظر تلفات انسانی در سراسر جهان رتبه نخست را دارد و از تنها 20٪ بیش از 34 میلیون مورد COVID-19 در جهان به آمریکای شمالی تعلق دارد.

این نظرسنجی حاکی از آن است که رسترهای کوچک‌تر به‌مراتب بیشتر از بزرگ‌ترها رنج برده‌اند.

اگرچه نمایندگی آن‌ها کوچک‌ترین بود، اما بزرگ‌ترین رستوران‌ها گزارش کردند که کمترین میزان کاهش درفروش و تقاضا را دارند، درحالی‌که برخی از رستری‌های بزرگ گفته‌اند که فروش در طی همه‌گیری افزایش‌یافته است.

نظرسنجی کاراولا که در ماه ژوئیه انجام شد، توسط 143 شرکت رستری از آمریکای شمالی (78)، اروپا (36)، استرالیا و نیوزیلند (20)، آسیا (6)، آمریکای لاتین (2) و آفریقا (1) پاسخ داده شده است.

اندازه و توزیع در اثرات بیماری همه‌گیر

از بین تمام شرکت‌های موردبررسی، 61 رست کمتر از 100 هزار پوند سالانه، 46 رست بین 100 هزار تا 500 هزار پوند و 36 کباب 500 هزار پوند یا بیشتر، ازجمله هشت شرکت که گزارش داده‌اند بیش از 5 میلیون پوند قهوه برشته می‌کنند؛ بوده‌اند.

پاسخ‌دهندگان تقریباً به‌طور مساوی بین رسترهای عمده‌فروشی (45٪) یا رستر / خرده‌فروشان (51٪) تقسیم شده‌اند، درحالی‌که 4٪ به‌عنوان “فقط آنلاین” شناخته‌شده‌اند.

ازنظر کانال‌های توزیع خاص، این کانال‌ها به‌طور منظم بین دو بخش تقسیم شده‌اند: عمده‌فروشی (23٪). سفارش آنلاین / پستی (23٪)؛ خرده‌فروشی متعلق به شرکت (22٪)؛ دفاتر، هتل‌ها و رستوران‌ها (18٪) و مواد غذایی و سوپرمارکت (14٪).

در این کانال‌ها، گروهی که بیشترین درصد توزیع مواد غذایی را داشتند (19٪) بزرگ‌ترین شرکت‌های بو دادن قهوه با بیش از 5 میلیون پوند برشته کاری در سال بودند.

اثرات بیماری همه‌گیر بر تجارت

وقتی از آن‌ها سؤال شد که COVID-19 چه تأثیری بر تجارت آن‌ها گذاشته است، 84٪ از رستوران‌ها از همه مناطق گفتند که این اثر یا تأثیر متوسطی داشته است یا تأثیر قابل‌توجه.

این تعداد در میان پاسخ‌دهندگان آمریکای شمالی به 90٪ افزایش می‌یابد، 52٪ از آن‌ها تأثیر قابل‌توجهی را گزارش کردند.

در بین سه گروه ازنظر آماری مهم، رستوران‌هایی از استرالیا و نیوزیلند گزارش کردند که کمترین تأثیر را از بیماری همه‌گیر احساس می‌کنند، با 5٪ گزارش «هیچ تأثیری» و 26٪ گزارش «کمترین تأثیر».

در میان همه رسترها در همه اندازه‌ها، بیشترین پاسخ برای کاهش فروش ناشی از همه‌گیری در دامنه 26 تا 50 درصد بود، با 21 درصد فروش از دست رفته بیشتر از آن و 44 درصد گزارش با فروش کمتری یا افزایش فروش.

یکی از جالب‌ترین نتایج مربوط به بزرگ‌ترین رسترها (5 میلیون + پوند) بود که از هر هشت نفر شش نفر گزارش کردند که به دلیل همه‌گیری فروش افزایش‌یافته است.

بدترین برآورد عملکرد فروش از همه مناطق در بین شرکت‌هایی است که 100 هزارتا 500 هزار پوند قهوه کباب می‌کنند.

استراتژی‌ها و کانال‌های جدید

در میان تمام استراتژی‌های جدید ارائه‌شده – ازجمله افتتاح کانال‌های جدید فروش / توزیع، سرمایه‌گذاری بیشتر در بازاریابی، کاهش هزینه‌های قهوه سبز و موارد دیگر – رایج‌ترین مورد در میان همه پاسخ‌دهندگان تقویت فروش آنلاین (32٪) بود.

ازنظر افتتاح کانال‌های جدید فروش / توزیع، محبوب‌ترین پاسخ‌ها مواد غذایی (23٪)، فروشگاه‌های محلی (21٪)، فروشگاه‌های اینترنتی (19٪)، فروشگاه‌های رسانه‌های اجتماعی (17٪)، بازارهای آنلاین (13٪) بوده است.

تاکتیک‌های بقا در مواجه با اثرات بیماری همه‌گیر

رستوران گزارش دادند که «اقدامات جدی» را به‌منظور ادامه فعالیت در صنعت ازجمله اخراج کارمندان (23٪)، درخواست برای وام یا افزایش حقوق صاحبان سهام (23٪)، مذاکره مجدد اجاره با صاحبخانه (22٪)، مذاکره مجدد شرایط با قهوه سبز انجام داده‌اند. در این میان تأمین‌کنندگان (14٪) و تعطیل دائمی کافه‌ها (7٪) بوده است.

در میان سه منطقه آماری قابل‌توجه، رستوران‌های آمریکای شمالی در هر اندازه بالاترین نرخ اخراج کارکنان (26٪) و وام‌های تجاری / حقوق صاحبان سهام (29٪) را نشان دادند.

همچنین بالاترین میزان تعطیلی دائم کافه‌ها (7٪) در مقایسه با اروپا (6٪) و استرالیا / نیوزیلند (5٪) بود.

چشم‌انداز آینده با وجود اثرات بیماری همه‌گیر

وقتی از آن‌ها سؤال شد که چه زمانی انتظار دارند به سطح تقاضای قبل از COVID برسند، با آفتابی‌ترین چشم‌انداز بزرگ‌ترین رسترها (5 میلیون + پوند)، دو سوم آن‌ها (66٪) گفتند که قبلاً سطح تقاضا را بهبود بخشیده‌اند یا رشد داده‌اند.

در بین تمام برشته کننده‌ها، این تعداد به 23 درصد کاهش می‌یابد.

فقط 5٪ از کل رستوران گفتند که انتظار بازگشت به سطح تقاضای قبل از همه‌گیری را ندارند و 30٪ آن‌ها تخمین زدند که بهبودی بیش از 12 ماه به طول خواهد انجامید.

این چشم‌انداز به‌ویژه در میان رستری‌های آمریکای شمالی ناخوشایند بود، 72 درصد از آن‌ها اظهار داشتند که بهبودی آن شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

رستری‌های کوچک‌تر و رستری‌های آمریکای شمالی نیز در مورد تقاضای تخمین زده‌شده در شش ماه آینده کمترین خوش‌بینی را داشتند.

تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان از آمریکای شمالی (49٪) اظهار داشتند که انتظار دارند تقاضا در شش ماه آینده کاهش یابد.

منبع: daily coffee news

مجله قهوه را در اینستاگرام دنبال کنید.


مجله تخصصی صنعت قهوه coffee magazine

اخبار روز صنعت قهوه در مجله خبری قهوه coffee news

آشنایی با انواع قهوه و ویژگی های قهوه types of coffee

آشنایی با تاریخچه قهوه history of coffee

آشنایی با تولید قهوه و روش های برشته کاری قهوه coffee roasting

آشنایی با برندهای قهوه coffee brands

آشنایی با خواص قهوه و فواید آن properties of coffee

آشنایی با روش های دم آوری قهوه coffee brewing

آشنایی با کافه های مطرح دنیا the cafe

آشنایی با اصطلاحات قهوه در دانشنامه تصویری قهوه picture coffee dictionary

آشنایی با آموزش تصویری دم آوری قهوه در مجله تصویری قهوه

آشنایی با واژگان قهوه در واژه نامه تحلیلی قهوه coffee dictionary

آشنایی با طرز تهیه و دستورالعمل انواع غذا با استفاده از قهوه در بخش آشپزی قهوه cooking with coffee

آشنایی با انواع تجهیزات صنعت قهوه و دم آوری coffee accessories

آشنایی با درجات آسیاب قهوه متناسب با انواع روش های دم آوری coffee grinder

باریستای خود باشید! آشنایی و طرز تهیه انواع نوشیدنی قهوه در منزل barista

مطالب و فیلم های آموزشی ما را در کانال تلگرام مجله تخصصی صنعت قهوه مشاهده کنید

آشنایی با مراحل رست قهوه یا برشته کاری قهوه در مجله قهوه rosting coffee

آشنایی با انواع قهوه های ترکیبی blending coffee

آشنایی با بهترین و مرغوب ترین قهوه های جهان best coffee

با ما در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز همراه باشید

آشنایی با انواع قهوه های تک خاستگاه (سینگل اورجین) single-origin coffee

آشنایی با انواع قهوه عربیکا arabica coffee

آشنایی با انواع قهوه روبوستا robusta coffee

آشنایی با قهوه سبز لاغری و خواص مفید آن green coffee

آشنایی با خواص و فراید قهوه و سلامتی properties coffee

کافئین در قهوه و خواص آن برای بدن انسان caffeine

آشنایی با قهوه اسپرسو و نوشیدنی های بر پایه اسپرسو espresso coffee

آشنایی با قهوه ترک turkish coffee

آشنایی با قهوه فرانسه و دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس french press

آشنایی با دستگاه قهوه ساز اروپرس aeropress

آشنایی با دستگاه قهوه ساز V60 و قهوه دمی V60

آشنایی با دستگاه قهوه ساز سایفون و قهوه های موج سوم siphon coffee

آشنایی با قهوه کلد برو یا قهوه سرد دم cold brew coffee

آشنایی با دستگاه قهوه ساز کمکس chemex

آشنایی با دستگاه قهوه ساز موکاپات moka pot

آشنایی با قهوه بلومانتین جامائیکا و ویژگی های آن blue mauntain coffee

jamaica coffee

آشنایی با قهوه اتیوپی یورگاچف (قهوه یرگاچف) و ویژگی های آن yirgacheffe coffee

ethiopia coffee

آشنایی با قهوه گیشا پاناما و ویژگی های آن geisha coffee

آشنایی با قهوه بوربون و ویژگی های آن bourbon coffee

 

همچنین ببینید

زنان در قهوه

امضای تفاهم‌نامه برای تقویت زنان در قهوه

مجله قهوه – اتحادیه بین‌المللی قهوه زنان (IWCA) تفاهم‌نامه همکاری با سازمان غیرانتفاعی Alliance for …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *